Wykorzystywanie wiedzy eksperckiej w taki sposób, żeby pozytywnie wpłynąć na planowanie i zarządzanie procesami sprzedaży, to jeden z podstawowych kroków, które należy podjąć w celu zwiększenia efektywności firmy. Istotne jest to, żeby wybrać specjalistów, którzy mają doświadczenie w doradztwie tego typu. Poszukując firmy zajmującej się doradztwem strategicznym, warto więc wziąć pod uwagę to, jak długo takie przedsiębiorstwo funkcjonuje w branży. Oczywiście nie zawsze generalizować – nawiązanie współpracy z usługodawcą, który istnieje na rynku od stosunkowo krótkiego czasu, nie musi zawsze oznaczać nieudanej współpracy. Jeśli jednak zależy nam na tym, żeby takie doradztwo realizowane było profesjonalnie i na naprawdę wysokim poziomie, bardziej opłacalnym rozwiązaniem może być zdecydowanie się na doświadczoną firmę (przykładem takiego usługodawcy jest Salents – pracownicy firmy zajmują się zagadnieniem doradztwa strategicznego od ponad 20 lat).

Czym jest doradztwo strategiczne i kiedy zdecydować się na taką usługę?

Taka usługa to szereg zadań, mających na celu zoptymalizowanie procesów biznesowych. Przedsiębiorcy, ze względu na to, że świetnie, doskonale, na wskroś znają swoją firmę i działają zgodnie ze swoimi przyzwyczajeniami, czasem mają trudność, żeby dojrzeć szerszą perspektywę; jest to jednak kluczowe, żeby móc zdobyć się na krytykę i weryfikację procesów. Na doradztwo strategiczne decydują się firmy, które odnotowują satysfakcjonujący wzrost, ale chciałyby wiedzieć, czy wykorzystują swój potencjał w stu procentach. Do działań, podejmowanych przez specjalistów, wspomagających firmy w doradztwie strategicznym, można zaliczyć:

  • przeanalizowanie działań firmy pod kątem obszarów, które dałoby się usprawnić;
  • ustalenie planu dotyczącego sposobu wdrażania zmian zgodnych z firmową strategią;
  • zintegrowanie celów podmiotów decyzyjnych oraz celów różnych zespołów, działających w ramach firmy w taki sposób, żeby można było skonstruować plan wspólnych działań;
  • eliminowanie barier w firmie, które utrudniają dzielenie się wiedzą i doświadczeniem między pracownikami;
  • obserwowanie efektów.

Doradztwo strategiczne może być niezwykle cenne wszędzie tam, gdzie występuje podział firmy na niezależne od siebie działy.. Takie jednostki biznesowe często skupiają się na efektach, odnoszonych przez własny dział. Nierzadko zagrożeniem jest nie tyle brak współpracy, co konkurowanie między sobą poszczególnych jednostek. Dzięki doradztwu strategicznemu, można zoptymalizować zarządzanie firmą również pod tym kątem.

Co oprócz doradztwa strategicznego?

Usługodawcy dostrzegają, że do optymalizacji przedsiębiorstwa trzeba podejść kompleksowo i wspomagają ją:

1. realizując mapowanie procesów biznesowych

Celem jest zidentyfikowanie wąskich gardeł w procesach przedsiębiorstwa, czyli obszarów, które wpływają na obniżenie efektywności. Mapowanie dotyczy różnorodnych procesów, zachodzących w firmie, m.in.: procesów sprzedaży, produkcyjnych, e-commerce, logistycznych i magazynowych, procesów zamówień i reklamacji.

2. zwiększając efektywność biznesową sprzedaży;

W tym celu realizuje się takie usługi, jak audyt, consulting przy wdrożeniu CRM, coaching i monitoring sprzedażowy.

3. aranżując i optymalizując struktury finansowania przedsiębiorstwa

Usługodawca pomaga w pozyskaniu takich produktów, jak np. kredyt krótkoterminowy, długoterminowy, leasing, faktoring, emisja obligacji, a następnie stara się zaaranżować je w taki sposób, aby rozwiązanie było optymalne dla klienta.

4. doradzając w zakresie rozwoju obszaru HR

Takie działania obejmują szereg kroków, od diagnozy funkcjonowania organizacji, aż po analizę kultury organizacyjne. Wykorzystuje się przy tym nowoczesne narzędzia badawcze oraz sprawdzoną metodykę.

Dodaj komentarz

Copyright © 2020 Fanatici / Wszelkie prawa zastrzeżone