Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Branża usług pogrzebowych jest specyficzną dziedziną, ponieważ rzadko o niej myślimy, ani nie zastanawiamy się nad nią gdy nie potrzebujemy skorzystać z jej oferty. Ponieważ jednak większość z nas ma jakieś negatywne doświadczenia z sektorem usług to w momencie gdy trzeba wybrać dom pogrzebowy, albo podjąć decyzję w sprawie szczegółów uroczystości pochówku, mamy do czynienia z rodzajem uprzedzenia, czy podejrzliwości w stosunku do firmy, która będzie obsługiwać ostatnią drogę bliskiej nam osoby. Warto więc przyjrzeć się jak wygląda praca zakładu pogrzebowego, by w chwilach żałoby uniknąć wątpliwości i związanego z nimi zdenerwowania. Dobrym przykładem będzie Szczecin, ponieważ tutaj znajduje się największa w Polsce nekropolia, a co za tym idzie lokalne domy pogrzebowe dbają o wysoką jakość swoich usług w warunkach większej niż w innych miastach konkurencji.

Usługi pogrzebowe Szczecin w świetle stereotypów

Dla osoby nieobeznanej z tematem działalność zakładów pogrzebowych w Szczecinie jest dziedziną owianą mgłą tajemnicy. Wiele osób uważa, że to bardzo dochodowy biznes, a patrząc z boku na wygląd biur, czy choćby utrzymanie karawanów można się utwierdzić w takim mylnym przekonaniu. Warto jednak pamiętać, że zdobienia wskazujące na uroczysty charakter działań danej firmy nie oznaczają wcale bogactwa, podobnie jak zróżnicowanie oferty rynkowej nie świadczy o wyrafinowaniu konsumentów. Temat działalności w branży pogrzebowej warto zacząć od faktu, że finansowanie pochówku z zasiłku pogrzebowego może wystarczyć na godne pożegnanie zmarłego, ale niekoniecznie zgodne z koncepcją najbliższych. Z tego powodu wiele osób odwiedza zakład za zakładem by sprawdzić, gdzie będzie najtaniej. Oczywiście, są w stanie znaleźć pogrzeb „najtańszy z możliwych”, nie biorą jednak pod uwagę sprawy bardzo istotnej.

Branża funeralna a inwestycje w jakość

Większość Klientów sektora usług oczekuje od firm, do których się zwraca, inwestycji w jakość oferty i jej realizacji. W przypadku zakładów pogrzebowych inwestycja w jakość usług ma bardzo niski wskaźnik zwrotu z kapitału zainwestowanego. Pierwszym z brzegu przykładem może być karawan. W zależności od modelu zakład pogrzebowy musi zainwestować od 50 do 500 tys. zł. Pamiętajmy, że mówimy o pojeździe, który ma być zgodny z normami wyznaczanymi przez przepisy, ponieważ transport zwłok jest szczególnym przypadkiem przewozu. Inwestycja w karawan może być przeprowadzona przy pomocy kredytu, pytanie jednak czy się zwróci, i kiedy. Pomysł, z jakim potrafią wychodzić Klienci, by do przewodzenia konduktowi użyć odpowiednio stunningowanego, kilkunastoletniego busa jest niemożliwy do zrealizowania właśnie z powodu ustaw regulujących sytuację pochówku.

Jak Klienci wpływają na rynek usług

W świetle przepisów zwykły, „cywilny” pojazd może się nadawać do wożenia kwiatów za konduktem, gdy tymczasem przewóz zmarłej osoby wymaga odpowiedniej oprawy, wynikającej z szacunku. Oczywiście, popyt rodzi podaż, dlatego w mniejszych miastach obsługiwanych przez nekropolie mniejsze od szczecińskiej, niejako na życzenie Klientów powstają firmy pogrzebowe bez biur, nie posiadające wiedzy administracyjnej, pozbawione pracowników o odpowiednim zachowaniu i organizujące pogrzeby z poziomu tabletu, czy telefonu. W Szczecinie taka sytuacja jest jednak niemożliwa z racji konkurencji panującej na lokalnym rynku usług funeralnych, warto jednak pamiętać że tak zwany „najtańszy z możliwych” pogrzeb jest usługą realizowaną rzetelnie, aczkolwiek po odliczeniu kosztów dom pogrzebowy praktycznie na nim nie zarabia.

Inflacja i kryzys a działalność branżowa

Zawirowania ekonomiczne zmuszają firmy do poszukiwania nowych perspektyw, ale w przypadku branży pogrzebowej jest to sytuacja wyjątkowo delikatna, ponieważ wiąże się z szacunkiem do wykonywanej pracy. Firmy pogrzebowe w takim mieście jak Szczecin nie mogą sobie pozwalać na obniżenie standardów, zwłaszcza że świadczą usługi funeralne w pełnej rozciągłości, od pomocy w formalnościach, poprzez organizacje pochówków w różnych oprawach, po pomoc w wyborze restauracji na stypę oraz prace cmentarne, takie jak okresowe sprzątanie grobów i czyszczenie pomników. Niedawne ograniczenia wywołane pandemią i perspektywa zapaści gospodarczej wywołanej inflacją połączoną z kryzysem energetycznym przyniosły nam nowe udogodnienie w organizacji uroczystości ostatniej drogi.

Ewolucja usług w warunkach kryzysowych

Ponieważ nie każdy może się pojawić na pogrzebie bliskiej osoby, w ofercie domów pogrzebowych pojawia się nowa usługa. Została stworzona nie tylko na potrzeby obostrzeń związanych z zagrożeniami epidemicznymi, skorzystają na niej także żałobnicy, który z różnych powodów nie mogą się pojawić na pogrzebie, np. pracując za granicą. Dla takich osób, jak również na okoliczność możliwości kolejnych fal izolacji społecznej powstała opcja oglądania pogrzebu online, w transmisji bezpośredniej, albo archiwalnej. Jednym z rozwiązań jest wyposażenie e-nekrologu wysyłanego żałobnikom na telefon, albo umieszczanym w mediach elektronicznych specjalnego przycisku. Po jego użyciu pojawia się transmisja z pogrzebu, odpowiednio przygotowana przez biegłego kamerzystę. Transmitowany obraz jest bardzo dobrej jakości, a dźwięki takie jak obecność orkiestry, mowa pożegnalna, czy modlitwa – wyraźne i pozwalające na pełne uczestnictwo w transmitowanej uroczystości.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz