Sklepy internetowe są obecnie niezwykle popularne. Z roku na rok widzimy coraz większy rozwój tej branży. Nic dziwnego – większość sprzedaży przenosi się oczywiście do internetu. Jaki związek ze sklepami ma fotografia produktowa? Wyjaśnimy to w poniższym wpisie.
Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną fotografię produktową
Zdjęcia produktowe to często pomijany lub nawet zupełnie nieruszany element marketingu internetowego w e-commerce. Bardzo wielu właścicieli e-sklepów opiera się na zdjęciach produktowych, które otrzymują od dystrybutorów czy hurtowni. Można by zapytać co w tym złego? Problemów jest kilka. Bardzo często zdjęcia te są niskiej rozdzielczości i słabej jakości. Równie często otrzymujemy małą liczbę zdjęć produktu a czasami tylko jedno, ogólne ujęcie. I wreszcie na koniec warto wspomnieć, że dysponujemy dokładnie takimi samymi zdjęciami produktów jak nasza konkurencja. To oczywiście powoduje szereg nie zawsze zauważanych problemów. Jeśli spojrzymy na listę produktów w marketplace czy na portalu aukcyjnym okaże się, że nasza oferta wygląda dokładnie tak samo jak dziesiątki innych, wystawionych przez naszą konkurencję. Te kilka rzeczy powoduje, że nie mamy najmniejszej możliwości na przyciągnięcie uwagi klienta fotografią produktów, która ma obecnie bardzo duże znaczenie gdyż większość klientów jest wzrokowcami i na podstawie zdjęć produktowych podejmują decyzję o zapoznaniu się z ofertą.
Chcesz wyróżnić swoją ofertę? Zainwestuj w fotografię produktową.
Jeśli nasze zdjęcia produktów będą wyróżniały się na tle konkurencji z całą pewnością wpłynie to pozytywnie na zwrócenie uwagi wśród klientów. Wystarczy aby fotografia produktowa użyta w miniaturce była wykonana w innym ujęciu niż w pozostałych sklepach internetowych lub zdjęciach dostępnych od dystrybutora. Już na miniaturce można pokazać właściwości produktu lub akcesoria z zestawu co również wzbudzi większe zainteresowanie niż powtarzalne zdjęcie produktowe u konkurencji. Nie zapominajmy również o odpowiedniej ilości fotografii produktów. Nie warto oszczędzać i wykonywać tylko jedno zdjęcie produktowe dla jednego przedmiotu. Warto skupić się i pokazać przedmiot z wielu stron, w różnym zastosowaniu. Fotografia produktowa nie jest usługą tanią jednak zwróci się bardzo szybko w długim czasie.