Pozycjonowanie to działania mające na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wyszukiwarce, takiej jak Google. Dobre wypozycjonowanie sklepu internetowego pozwala na większy ruch na stronie a co za tym idzie, na większą sprzedaż i dochody. Jak wygląda proces pozycjonowania?
Każdy proces pozycjonowania zaczyna się od analizy, tj. audytu seo strony internetowej. Konieczne jest przejrzenie kodu i zawartości strony pod kątem SEO, aby ocenić, co jest w danej chwili wykonane prawidłowo a nad czym trzeba będzie popracować. Dla zapewnienia jak najlepszych rezultatów, wykonuje się również analizę konkurencji oraz analizę słów kluczowych. Pozwoli to na opracowanie strategii i decyzję, na jakie słowa kluczowe najlepiej się pozycjonować.
Działania na stronie sklepu internetowego
Działania na stronie sklepu obejmują m.in. poprawę kodu strony. Konieczne jest zamieszczenie w kodzie odpowiednich nagłówków, tzw. atrybutów meta title, odpowiednich tekstów alternatywnych do obrazków i zdjęć, usunięcie ewentualnych błędów w kodzie. Ponadto, należy zbudować na stronie odpowiedni content. Wszystkie produkty i kategorie produktów powinny mieć odpowiednio długi opis, zawierający słowa kluczowe. Jest to żmudny proces, ale konieczny, aby strona sklepu była wysoko w wynikach wyszukiwania. Pracuje się także nad odpowiednim linkowaniem wewnętrznym, czyli powiązaniem ze sobą poszczególnych podstron serwisu.
Działania poza stroną sklepu internetowego
Pozycjonowanie obejmuje także linkowanie zewnętrzne, tzn. pozyskiwanie linków do strony sklepu internetowego, z innych stron internetowych. Pozyskanie takich linków może obejmować tworzenie artykułów sponsorowanych albo artykułów gościnnych, które wraz z linkiem zostaną opublikowane na innych stronach. Każdy artykuł powinien być unikalny i napisany zgodnie z zasadami SEO. Również jest to proces długotrwały, ale warto w to zainwestować, aby cieszyć się dużą ilością użytkowników na stronie swojego sklepu i wciąż zwiększającą się ilością zamówień.